Home > Блог > Яндекс > Нововведенням від Яндекса – бути!

Нововведенням від Яндекса – бути!

Опубликовано 22.06.2022 Від

Интервью с Садовским

У даній статті Ви маєте унікальну можливість ознайомитися з відповідями Олександра Садовського – менеджера пошукового відділу компанії «Яндекс» щодо кількох дуже цікавих питань.

— Ви, звичайно, знаєте про seo-компанії. Так ось, деякі фахівці, що представляють дані компанії, при проведенні досліджень часто вживають терміни «SEO пресинг» або «SEO тиск». Згідно з результатами зазначених вище досліджень, ще 3 роки тому відсоткове співвідношення залежності пошукача «Яндекс» складало 68%. На цей момент цей показник зупинився на позначці 40%. Такі самі вимірювання проводяться відповідно до власних алгоритмів. Цілком ясно, що завдяки новим алгоритмам пошукова система «Яндекс» стає менш залежною, яких би зусиль не докладали оптимізатори. Чи здається Вам допустимим сьогоднішній показник SEO-тиску? Чи плануєте його подальше зниження?

 

Олександр Садовський:

Слід зазначити, що не цілком правильно робити інтерпретації метрики Ашманова з погляду пропорційної залежності пошукових результатів від зусиль оптимізаторів. Вказана вище метрика дозволяє дізнатися частину результатів за запитами, що передбачають як інформаційний, так і комерційний зміст (Наведемо простий приклад: запит «квіти» – тут може йтися про доставку квітів, але питання ботаніки, догляду та інші фактори також цілком ймовірні). В даному аспекті кілька визначальних факторів: як постановка запиту, так і регіон проживання користувача. Крім цього, необхідно врахувати і те, що ця цифра постійно змінюється і не може залишатися постійною. Ми докладаємо всіх зусиль для того, щоб частина комерційних сайтів зі змішаними запитами є максимально оптимальною, беручи до уваги інтереси «користувачів».

У нашому розпорядженні є метрики, що дозволяють побачити цей вплив, за допомогою яких ми маємо можливість спостерігати певні тенденції.

Наша основна мета – це вплив на рейтинг сайту, в першу чергу таких складових, як його зручність, якість та інтерес для користувача. У разі спрямованості   оптимізації сайту на удосконалення зазначених вище показників, ми лише всіляко цьому сприяємо, але не навпаки. З іншого боку, ми дуже суворо слідкуватимемо і максимально намагатимемося прибрати накрутки технічних параметрів, що впливають на ранжування.

— Настав момент, коли «Яндекс» вирішив змінити свою політику у сфері SEO-посилань, започаткувавши активну боротьбу з цим компонентом. А як Ви ставитеся до «агрегаторів» – спеціальних систем, які уможливлюють «штучне» просування? На сьогоднішній день їх лише три на світовому ринку. Вони практично не відрізняються, натомість дають користувачам гарантію автоматизації та організації всієї роботи з просування сайту , замовчуючи при цьому про його покращення та створення. Чи зможуть «бездушні» системи по-справжньому замінити роботу живої істоти? Якщо провести просту аналогію, то пошукова система «Яндекс» — це така сама система, що автоматично виробляє формування заданих у пошуковій системі запитів, а люди лише намагаються поліпшити даний продукт.

 

Олександр Садовський:

У разі спрямованості програми просування сайтів на удосконалення його характеристик, вигідних для користувача, вона вважається абсолютно правильною. Загальна купівля посилань за допомогою спеціально створених сервісів, швидше за все, не в змозі конкурувати з дійсним підвищенням рівня якості. Ця програма не може стати гідною заміною творчої праці, спрямованої на створення сайту , зручного для користувачів.

— Кількість складових, що впливають на релевантність, збільшується з кожним днем. Цілком зрозуміло, що оцінка результатів і якості сайтів і пошуку відіграє не останню роль в «Яндексі. Чи планується зростання ролі людського фактора?

 

Олександр Садовський:

Звичайно, вплив факторів, які краще відображають вимогу користувачів, буде збільшуватися.

І ось з яких причин. Чинники зовсім не є якимись вічними принципами, що відкриваються розробниками після перегляду рунету. Вони є лише прогнози щодо того, які аспекти сайтів або веб-сторінок і запитів може відповідати вимогам «користувачів» щодо результату, виданого пошуковою системою. З появою гіпотези розробник зобов’язаний провести перевірку щодо того, що ця властивість дає можливість чітко розділити велику кількість сторінок на відповідні та невідповідні. Наприклад, якби сторінки спамерів мали чорне тло, а нормальні сайти – будь-який інший, то була б можливість програмування фактора «колір фону чорний». І тут якість пошуку набагато зросла б. Але значимість такого фактора миттєво впаде,

Виходячи з цього, не можна дати певну відповідь щодо ролі як групи факторів, так і будь-якого конкретного. Таку роль визначає зовнішнє середовище.

— Чи буде у користувачів «Яндекса» можливість оцінки результатів запитів та впливу на них під час здійснення запиту?

 

Олександр Садовський:

Запровадження такий функції з нашого боку допускається, але у межах персоналізації пошукової системи «Яндекс». Але навіть якщо вважати її появу фактом, що відбулося, це ніяк не означає, що вона стане основним фактором даних для складання рейтингів. Імовірно, ці дані не будуть репрезентативними, оскільки стандартний користувач не буде вести розмітку сайтів, включаючи рідкісні запити, адже саме запити, що рідко зустрічаються, і становлять найбільший дефіцит інформації, необхідної для ранжування.

— Чи плануються зміни сторінки пошуку у напрямку до «чаклунів»? Будь-який «користувач», вбиваючи в пошукову систему слово «авіаквитки», хоче побачити розклад рейсів, представлений у таблиці, а при наборі «форд ескорт» – технічні параметри автомобілів. Чи не думаєте Ви, що звичайний список посилань, що містять звичайний текст, давно застарів? Чи проводиться робота у цій сфері, чи варто очікувати будь-яких нововведень?

Олександр Садовський:

Рішуче говорю: «Так». Стоїть. Хочу попередити одразу – це не станеться миттєво. І питання полягає не тільки в «чаклунах». За останні роки схема взаємодії «користувача» та пошукових систем зазнала кардинальних змін. Всі без винятку пошукові системи продовжують експерименти, а користувачі, у свою чергу, з нетерпінням чекають чогось нового. У двері користувачів вже стукають оновлені способи введення інформації – введення за допомогою жестів, тач-екрани, голосове введення. Ми намагаємося максимально відчути інтереси користувачів.

-«Яндекс» неодноразово купував молоді компанії, що працюють над розвитком нових технологій. Чи можна відкрити завісу таємниці над найближчими планами? З якими колективами Ви готові співпрацювати, які завдання вони мають виконувати?

 

Олександр Садовський:

Насамперед, від авторів, які надають нам свої пропозиції, потрібне чітке розуміння того, яку користь це дасть «Яндексу». Наші інтереси мають досить широкий спектр. Відразу хочу сказати, що обмежувати коло наших інтересів у найближчому майбутньому ми не плануємо, так внаслідок цього можна згадати щось справжнє. Дуже шкода, але при заповненні анкети, відповідаючи на запитання «Що корисного Ви може дати «Яндексу»?», основна відповідь авторів звучить в основному так: «Завдяки підтримці «Яндекса» наш сервіс набуде в мережі величезної популярності, отримавши при цьому чудовий трафік».

Друге, кандидати мають не лише надати цікаві ідеї, а й бути спроможними їх впровадити. Дуже часто до нас звертаються люди, які мають стоять (на їхню думку) ідеї, і намагаються нам їх продати, мотивуючи це тим, що її реалізація краще вийде у команди «Яндекса», причому під керівництвом цього автора. У той час, як ми зацікавлені в наявності людей з відповідним досвідом при реалізації ідеї, оскільки сама ідея часто зазнає змін у ході її реалізації.

Далі, бажано, щоб автори, що подають певну пропозицію, перед цим проаналізували те, що вже існує в «Яндексі» щодо цього питання. Найчастіше автори вносять нам пропозиції щодо технологій або сервісів, які вже працюють на «Яндексі», абсолютно не знаючи своїх конкурентів.

Підбивши підсумок, хочу сказати, що будь-який проект зможе стати на «Яндексі» успішним за наявності наступних складових: наявність свіжого рішення та відповідний рівень виконання. Ось два прості, але основні критерії.

 

Розрахувати вартість
від 8000 грн. (без передоплати)