Home > Блог > Технічні подробиці просування сайтів > Вплив якості HTML коду на видачу пошукових систем

Вплив якості HTML коду на видачу пошукових систем

Опубликовано 22.06.2022 Від

html код

Вплив процесу валідності HTML коду, відповідності коду сторінки W3C вимогам стандартів та якості верстки сторінок на позиції та рейтинги в системах пошуку вже давно обговорюються оптимізаторами та вебмайстрами. І практично кожен з них має з цього приводу свою думку. У цьому матеріалі наведено думки про відношення систем пошуку  до HTML сторінок гарної якості, а також сторінок, на яких в HTML коді допущені помилки. Ви також зможете ознайомитись з результатами експериментів з цього питання, здійснених кількома вебмайстрами.

Що являє собою валідний HTML код?

Немає в Інтернеті такої сторінки, яка була б написана не на HTML. HTML, подібно до будь-якої мови, має граматику, пунктуацію, синтаксис, яким необхідно слідувати. Тобто будь-який документ, під час написання якого цей код використовується, має бути написаний відповідно до правил мови. Мова  HTML систематично зазнає змін. Це призвело до того, що на даний момент він досить складний, і будь-який вебмайстер може запросто помилитися. У разі невідповідності Вашого HTML коду W3C стандартам (офіційно прийняті правила) його називають поганим або невалідним (недійсним).

Чому коректність HTML – один з основних факторів для SEO?

Всі системи пошуку повинні мати можливість прочитати HTML код для якісного пошуку відповідного контенту. За наявності помилок у написанні HTML коду систем пошуку виникають труднощі. Усі програми систем пошуку діють відповідно до стандартів HTML. Ламана верстка або закритий тег можуть мати значення для ботів. Ваше завдання – чітко пояснити пошуковим роботам, який елемент що являє собою і як саме він повинен виглядати.

За наявності битих посилань у Вас на сайті його індексація відразу ж уповільнюється, особливо в тому випадку, якщо кількість сторінок на сайті велика. Якісний HTML дасть пошуковим роботам можливість швидкої індексації сайту та його додавання до свого індексу.

“Google” випустив “Посібник для веб-майстрів”, в якому включені рекомендовані правила оформлення з метою зробити роботу робота з Вашим сайтом простіше. Дані правила можна назвати «правилами валідного HTML»:

Якщо Ви бажаєте створити сайт, то він повинен мати текстові посилання і зрозумілу ієрархію.
Перевірте правильність роботи всіх посилань, а також коректність коду HTML.
Щоб перевірити сайт, користуйтеся текстовими браузерами (такими як Lynx), тому що практично всі системи пошуку читають сайт так само, як зазначений вище браузер. Якщо перегляд Вашого сайту з використанням текстового браузера зазнав невдачі через файли cookie, JavaScript, кадри, DHTML або Flash, то, швидше за все, сканери систем пошуку також зазнають невдачі, намагаючись його обробити.

Експерименти щодо впливу валідності HTML на позиції в серпі

Деякі веб-місця схильні вважати, що ранжування сайту в процесі пошуку не залежить від валідності HTML або якості верстки. Стверджуючи це, вони наводять у приклад наступне: згідно з більшою частиною ключових запитів у пошукових результатах, першими зі списків виявляються зовсім не ті сайти, які виконані згідно стандартів w3c. Можливо, в цьому є зерно розуму, але необхідно пам’ятати, що існує дуже багато інших факторів, які також можуть мати значний вплив на ранжування в системах пошуку. Деяких вебмайстрів це спонукало поекспериментувати у цьому напрямі.

З підсумками подібного експерименту можна ознайомитися у статті Марка Даоста «Чи піклується Google про валідність HTML?». Двома словами, автор створює два сайти. У коді одного з них спеціально припускається помилок, другий же робить абсолютно валідним. Обидва сайти майстер оптимізував згідно з двома «ключами». Після закінчення процесу перевірки позицій та індексації здійснюється заміна коду в обох сайтах, а також перенесення помилок на другий сайт із попутним їх усуненням у першому. Підсумок експерименту полягає в тому, що Google проводить зміни позиції сайтів, не звертаючи уваги на правильність коду HTML.

На висновки першого експерименту могли впливати недостатня кількість експериментальних даних, а також невідповідний підхід до проведення. Окрім іншого, вірити Марку Даосту складно через те, що після закінчення статті він наводить бите посилання, що веде на форум, де обговорювалося це питання. Крім того, дата публікації статті залишається досі невідомою. Проаналізуємо більш ранні експерименти.

У травні 2007 року з-під пера пана Шауна Андерсона вийшла стаття під назвою «Про тестування Google на перевагу валідного HTML». Ця стаття отримала

позитивний результат. Прозорість експерименту та хороші результати автор підтверджує відповідними прикладами та доказами. Крім впливу відповідного HTML, пан Андерсон проводить дослідження впливу валідного CSS. Згідно з висновками автора, валідні HTML і CSS надають позитивний вплив на позиції сторінки в результатах пошуку. Коментарі користувачів на цю тему можна прочитати на його веб-сайті.

Ще один експеримент було проведено раніше. У січні 2006 року Майк Девідсон опублікував статтю «Уроки з хитрого сео-тесту». В даному матеріалі міститься детальний звіт щодо експерименту, який враховував також і валідність коду HTML. На запитання: «Чи можна потрапити в халепу, використовуючи невідповідний HTML код?», автор відповідає, що цілком. На його думку, «Google» невідомо яким чином проводить класифікацію сторінок, посилаючись на їх якісне написання та віддачу. Неприкритий атрибут може стати причиною того, що певна частина контенту буде сприйнята як значення атрибута. У своїх висновках пан Девідсон вказує наступне: немає чіткого уявлення щодо впливу валідного код на позиції в пошуку. Але при цьому зрозуміло, що наявність помилок при написанні коду можуть вплинути на виліт сторінки або цілого сайту з індексу.

Перевірка валідності HTML коду

Щоб перевірити валідацію HTML, розроблено величезну кількість безкоштовних сервісів. Більшість професіоналів користується таким, як «HTML Validator», що дозволяє провести перевірку на відповідність коду стандартам w3c.

Поза сумнівом, далеко не всі HTML помилки можуть стати причиною проблем для сервера пошукового ранжирування. Для деяких можливих труднощів щодо проблем із системами пошуку при індексації сторінки. А це може призвести до того, що всі SEO зусилля виявляться марними.

Розрахувати вартість
від 8000 грн. (без передоплати)