Жертвою спамеру в локальному бізнесі у сервісі Google Places стати неймовірно легко – такі висновки були зроблені під час журналістського розслідування New York Times. Водночас корпорація Google незабаром обіцяє запровадити нові засоби боротьби.
Можливість для різних махінацій та зловживань з’явилася у Google завдяки доступу до редагування лістингів Places. Тепер будь-який користувач може повідомляти про ліквідацію бізнесу, тоді як реальний власник може про це і не дізнатися.
Нехтування процесом перевірки в Google Places загрожує бізнесу тим, що такі (іноді несправжні) «повідомлення про проблему», які може залишити будь-який користувач, вводять в оману Google-пошуковик. Якщо про закриття бізнесу повідомило достатню кількість користувачів, Google сприймає це на віру, переглядає сторінку місця та ставить тут позначку «закрито».
Упоратися зі спамерами та шахраями може допомогти інформування власника про те, що його бізнес «безстроково закритий», за допомогою e-mail повідомлення. У той же час, у своєму блозі фахівці Google повідомили про те, що «працюють над покращенням системи для запобігання шкідливим зауваженням».
Експерти, з якими співпрацював New York Times у процесі розслідування, наголошують на тому, що часом самих повідомлень «закрито» достатньо, щоб відлякати клієнтів. Тому Google слід звертати на це дуже серйозну увагу.
Для профілактики власникам сайту пропонується моніторити стан своєї сторінки, і в разі появи подібної позначки, повідомляти про спам за допомогою кнопки «Не правда?». У той же час, користувачеві необхідно перейти в MapMaker і підтвердити своє зауваження. На такому етапі – це єдине рішення, яке дозволяє захистити від спам-атак. Але «досвідчений» шахрай може помічати «закритий» бізнес багаторазово, з різних IP-адрес, поки це не припинить Google.