Британські правовласники звернулися до уряду країни з офіційним звинуваченням на адресу пошукових корпорацій Google і Bing. Про це повідомляє видання The Guardian. Так, за заявами власників компаній-правовласників, пошукові системи навмисно транслюються в результатах видачі посилання на піратські сайти, тим самим ускладнюючи користувачам пошук легального контенту в мережі.
Крім того, компанії зажадали від британської влади створити спеціальний комітет, який би відстежував дії пошукових систем і зобов’язував їхню адміністрацію видаляти з видачі посилання на ресурси з нелегальним контентом.
Офіційне прохання вже надіслано до Міністерства культури Великобританії як частина консультаційного документа, в якому розглядаються питання інтернет-піратства.
Згідно із заявою, 16 із топ-20 результатів видачі основного пошуку Google за запитами, пов’язаними з музичним контентом, посилаються на «відомі піратські сайти». Так само погано справи і з пошуком світових літературних бестселерів: так, 41% результатів видачі з першої сторінки перенаправляють користувачів на сайти з незаконною публікацією творів.
Таким чином, у своєму проханні правовласники висувають такі вимоги:
• Занижувати позиції сайтів, які розповсюджують незаконний контент;
• Топ-позиції у видачі надавати офіційним сайтам;
• На час вирішення питання не індексувати сайти, замішані у судових розглядах;
• Удосконалити систему ідентифікації та песимізації у видачі сайтів з нелегальним контентом;
• Завжди переконуватися в тому, що результати видачі не перенаправляють користувача на піратські ресурси;
• Переконуватися в тому, що пошукові системи не просувають ресурси, що розповсюджують піратські мобільні програми.
У відповідь на офіційне прохання британських правовласників представник Google заявив, що в рамках серйозної боротьби з інтернет-піратством минулого року Google видалив з видачі основного пошуку більше 5 млн. сайтів, що порушують законодавство. Крім того, інтернет-гігант інвестував понад 50 млн. дол. США у створення механізмів для боротьби з неякісною рекламою та понад 30 млн. дол. США на розробку ідентифікатора контенту (Content ID) для відеохостингу YouTube.