будь-який вебмайстер стикається з проблемою різкої зміни ставлення пошукової системи до його сайту. Про це можна судити з зниження позицій сайту, зникнення ефекту оптимізації сайту, зменшення кількості трафіку, зникнення сторінок сайту або всього сайту з пошукової системи.
У подібних обставин вебмайстер починає панікувати, і, відповідно, шукати причини того, що відбувається. Якщо у нього це не виходить, виникає необхідність з кимось проконсультуватися. Але для цього потрібно з’ясувати, кому саме потрібно ставити подібні питання та які способи її вирішення існують.
Розмова зі службою підтримки користувачів
Це найперше, що спадає на думку вебмайстра. Перед тим, як звертатися до служби підтримки, необхідно врахувати той факт, що представники пошукових систем думають, насамперед, не про поведінку Вашого сайту в пошукових системах, а про коректність функціонування своїх алгоритмів, а саме відсутність багів пошуку та рівень використання сайту аудиторією .
Дуже часто цей процес не призводить до жодних результатів через те, що кожна сторона дотримується своїх позицій, які завжди різні. Наприклад, Платон Щукін може зрозуміти Ваші труднощі, але не говорить при цьому відкрито про те, що Ваш сайт має seo-блоки, містить занадто багато «ключів», а також про те, що зміст сайту автоматично парситься з інших ресурсів. Його відповідь цілком коректна і виглядає так:
“Доброго дня Олександр!
Я вже писав Вам про те, що необхідно займатися розвитком сайту в першу чергу для користувачів. Просто викладайте на сайт більше цікавої інформації, і незабаром він обов’язково буде присутній у пошукових системах.
Платон Щукін”.
Звертатися до служби підтримки є доцільним у тому випадку, якщо Ваша мета – удосконалити функціонування певного продукту (за наявності проблеми пошуку або бажання впровадити нову перспективну ідею). Але в тому випадку, якщо напрямок питання має відношення до Вашого сайту, Вам навряд чи допоможуть – Ви просто звернетеся не туди, куди слід (хоча іноді бувають винятки).
Спілкування вебмайстрів
Не з’ясувавши проблем, спілкуючись зі службою підтримки, вебмайстри зазвичай починають спілкуватися між собою, скаржачись при цьому на Google або Yandex, висуваючи відповідні звинувачення щодо неякісної роботи алгоритмів та відсутності бажання представників пошукових систем допомогти усунути проблеми, що виникли.
Іноді таке спілкування приносить певні результати, допомагаючи виявити частину причин, що послужили (можливо!) виникненню певної ситуації. Але в більшості випадків подібні діалоги просто призводять до того, що в мережі з’являється величезна кількість марної інформації, але проблема залишається. Тоді вебмайстри приступають до пошуку фахівців.
– Яндекс.Вебмайстер щоразу показує меншу кількість проіндексованих сторінок. Служба підтримки не реагує. У чому може бути причина?
– З моїм сайтом така сама проблема.
– Ну добре хоч я не єдиний із такою проблемою.
Діалог із оптимізатором
У деяких випадках діалог з оптимізатором або seo-компанією – остання надія з’ясувати причини можливих неполадок. Однак і в цьому випадку є певні нюанси.
Звичайно, погляди вебмайстра та оптимізатора можуть відрізнятися, але в даному випадку загального у них може бути набагато більше, ніж у описаному першому випадку. Тут можливі два варіанти спілкування.
1. Сайт насправді виявився відмінним, точно як його описав вебмайстер.
Якщо, на думку оптимізатора, сайт справді якісний, то він прийме позицію вебмайстра і, можливо, зможе знайти причину виникнення проблеми, а по можливості й усунути її. Виконавши таку роботу, оптимізатор вимагатиме досить великої оплати, тому що в таких випадках часто потрібно виконувати детальний аналіз сайту.
2. Сайт насправді не такий гарний, як описує його вебмайстер.
Особливо часто це стосується музичних, кіношних сайтів, сайтів з варезом і т.д. Подібних сайтів існує тисячі, а може й мільйони, а причина може бути яка завгодно – порушення законодавства, авторських прав тощо. Такі вебмайстри працюють в основному з пошуковими системами, розміщуючи при цьому рекламу і на сторінках з номером 404. Для таких сайт справді якісний, адже, крім «Контакту», вони навряд чи щось відвідували.
У цьому випадку оптимізатор прийме позицію служби підтримки, а відповідь відповідатиме відповіді Платона Щукіна про розвиток сайту. Проблема тут полягає, насамперед, у вебмайстрі, який спрямовує свої інтереси, переважно на залучення трафіку, а не на турботу про аудиторію.
Спілкування зі своєю аудиторією
Ну а тепер саме час сказати основне. Виникнення проблем із сайтом – дрібниця, якщо порівняти його з проблемою відсутності аудиторії. Якщо контакт із аудиторією у Вас на належному рівні – більшість проблем буде вирішити набагато простіше. За відсутності контакту з аудиторією проблеми з
сайтом виникатимуть постійно.
Це зовсім не означає, що не слід нічого робити, з появою проблем із сайтом. Насамперед, потрібно спробувати знайти причину. Шляхом взаємодії з відвідувачами сайту більшість проблем Ви усунете швидко та безболісно. Якщо Ви хочете усунути проблему – розмовляти потрібно насамперед із ними.
Дайте відвідувачам можливість почуватися комфортно, спробуйте уявити, як би Ви почували себе, опинися на їхньому місці.
– Чи комфортне для Вас розташування попапа в центрі екрана, якщо при його закритті відбувається відкриття нового вікна?
– Чи є можливість знайти потрібну інформацію серед контекстної реклами?
– Чи читали б Ви тексти, автором яких є seo-копірайтери?
– Чи не є seo-блоки на заваді при пересуванні по сайту?
– Які додаткові проблеми ви створили для аудиторії? Ви цінуєте лише матеріальну частину, чи саму аудиторію?
Якщо ресурс – якісний, а обстановка на ньому сприяє комфорту, то аудиторія не залишить Вас навіть у тому випадку, якщо сайт буде відсутній у пошукових системах. Над цим
сайтом виникатимуть постійно.
Це зовсім не означає, що не слід нічого робити, з появою проблем із сайтом. Насамперед, потрібно спробувати знайти причину. Шляхом взаємодії з відвідувачами сайту більшість проблем Ви усунете швидко та безболісно. Якщо Ви хочете усунути проблему – розмовляти потрібно насамперед із ними.
Дайте відвідувачам можливість почуватися комфортно, спробуйте уявити, як би Ви почували себе, опинися на їхньому місці.
– Чи комфортне для Вас розташування попапа в центрі екрана, якщо при його закритті відбувається відкриття нового вікна?
– Чи є можливість знайти потрібну інформацію серед контекстної реклами?
– Чи читали б Ви тексти, автором яких є seo-копірайтери?
– Чи не є seo-блоки на заваді при пересуванні по сайту?
– Які додаткові проблеми ви створили для аудиторії? Ви цінуєте лише матеріальну частину, чи саму аудиторію?
Якщо ресурс – якісний, а обстановка на ньому сприяє комфорту, то аудиторія не залишить Вас навіть у тому випадку, якщо сайт буде відсутній у пошукових системах. Над цим
(067) 525-99-99