П’ять підказок вебмайстру
Іноді інтернет-серфер, зайшовши на ваш сайт у пошуках потрібної інформації, може насамперед опинитися на 404 сторінці, по якій у нього складеться думка про весь сайт. Якщо скористаєтеся наступними підказками, то і думка серфера буде набагато вищою, і шансів, що він скористається цим сайтом не раз, більше. Працюючи над створенням сайту, користуйтеся цими підказками:
По-перше, використовуйте нестандартні повідомлення.
Перш за все, подумайте, як налаштувати 404 сторінку. Не варто використовувати загальноприйняте “error” або “помилка”. Серфер, як правило, опинившись на неіснуючій сторінці, може максимум повернутися на попередню, скориставшись навігацією. При цьому є надія, що він залишиться на сайті та продовжить пошук. Але якщо він потрапив на неї за посиланням поза сайтом, то може так ніколи і не дізнатися про існування вашого ресурсу. Не сподівайтеся, що він спробує вжити якихось дій у цьому напрямі, за умови, що ви не вжили жодних дій, щоб зробити 404-ту сторінку вашого сайту зручною та незабутньою.
Налаштувати 404 сторінку нескладно, а вигода очевидна!
По-друге, не змінюйте сторінку до невпізнання.
Якщо неіснуюча сторінка має інше відображення, відмінне від оформлення всього сайту, серфер, опинившись на ній, вирішить, що його «викинуло» з даного ресурсу.
Використовуйте для 404 сторінки структуру сайту. Серферу, на крайній край, буде приємно побачити знайомі банер і логотип.
Як простий приклад такого стилю оформлення неіснуючої сторінки можна порекомендувати YAHOO! У серфера, що потрапив на 404 сторінку цього ресурсу, немає жодних сумнівів, що він все ще в YAHOO!
По-третє, пам’ятайте, що простота – запорука успіху.
Чим простіше оформлена 404 сторінка, тим легше серферу знайти ви
тим легше серферу знайти вихід або можливість переходу на іншу сторінку, і тим вищий шанс, що він знайде те саме на вашому сайті. Адже саме це є основним завданням 404-ї сторінки вашого ресурсу.
У прагненні допомогти з пошуком інформації різним категоріям серферів не захоплюйтеся гонитвою за великою кількістю опцій. Багато добре – вже недобре. Достатньо буде помістити посилання на потрібні сторінки або використовувати основну навігацію. Якщо ви маєте справу з блогами або великими сайтами, було б актуально включити посилання на матеріали, які користуються популярністю у більшості користувачів.
Розмістіть вікно пошуку по сайту. Багато хто охоче користується ним, особливо, якщо всі Вжиті спроби не увінчалися успіхом, але знають, що саме шукають. У такому разі серфер із задоволенням скористається запропонованою можливістю ввести ключове слово, а не мучити навігацію далі.
По-четверте, покажіть серферу, у якому напрямі діяти.
Серфери, що потрапили на 404-ту сторінку вашого ресурсу, знають, як їм діяти далі?
Щоб вони не відчували себе кинутими напризволяще, помістіть на неіснуючій сторінці корисні посилання, адже це також добре позначається і на оптимізації сайту.
Найпотрібніша та рятівна – це посилання на головну сторінку. Запропонувавши серферу це посилання, ви тактовно змушуєте його продовжити пошук сайту. На додаток до посилання на «Головну сторінку» використовуйте тугіше навігацію, що і для всього сайту.
Не забудьте розмістити вікно пошуку.
Але, в той же час, пам’ятайте про проблему вибору та не перевантажуйте вашу 404 сторінку опціями: посилання «Головна сторінка», плюс пару сторінок з актуальною інформацією сайту буде достатньо.
По-п’яте, робіть, але робіть у міру. (або: виявляйте свої творчі здібності, але обережно)
Креатива має бути в міру. Занадто оригінальні сторінки можуть виявитися марними. У такому разі краще типове повідомлення про помилку.
Наважуйтеся, і у вас все вийде! Структура сайту, основна навігація плюс оригінальна картинка або фон, що привертає увагу, дає зрозуміти, куди потрапив серфер.
Не забудьте згадати, що сторінка могла бути переміщена.
Приємне враження залишить відеоролик, який закликає серфера продовжувати пошук сайту.
Наприклад, на 404 сторінці, яку ви бачите нижче, не видно, де знаходиться серфер, хоча на ній присутні посилання на головну сторінку та контакти. Один суцільний синій колір і страшне слово «error», яке може злякати навіть пропаленого серфера.
Але очі так і шукають за що зачепитися: десь вікно пошуку, ну хоча б логотип…
Порівняйте з неіснуючою сторінкою сайту UXBooth. Як ви думаєте, творці такої 404-ої сторінки можуть пишатися собою?
(067) 525-99-99