На сьогоднішній день тенденція mobile-first index не є несподіваною для досвідчених користувачів. Тим не менш, подібна тема продовжує генерувати бурхливу реакцію, тому не приділити їй увагу просто неможливо. Вперше про подібне явище заговорили тоді, коли в Google кілька років тому повідомили про тест подібного пошукового методу. Звичайно, те, що починають тестувати, планують застосувати в подальшому, тому реалізація була лише питанням часу. Вже в той момент багато хто зрозумів, що настав час взятися за розробку мобільної версії ресурсу, щоб йти в ногу з новими вимогами.
Було чимало людей, які, почувши про тестування, швидко створили мобільну версію з використанням піддомену. На їхню думку, подібний підхід мав забезпечити ефективне ранжування та принести перевагу над іншими конкурентами. Про те, який підхід дійсно раціональний в еру mobile-first index і що це взагалі таке, ми розбиратимемося в даній публікації.
Навіщо взагалі було змінювати існуючі алгоритми видачі на запит? У компанії Google працюють найпомітніші фахівці галузі, тому їм добре відомі будь-які нюанси та яскраві тенденції сучасного інтернету. Завдяки простій аналітиці, було визначено, що вже в 2015 році кількість користувачів, які відвідують сайти через мобільні девайси, не менша, а часто більша за їхні десктопні колеги. Також було уважно вивчено тенденцію до зростання даної аудиторії. Вона показала поступове, але неухильне зростання, і в майбутньому подібна ситуація лише стане ще чіткішою.
Що робить Google з усією цією інформацією? Вона починає використовувати її у процесі своєї безпосередньої діяльності. Спочатку було запущено багатомісячний процес тестування, після чого було вирішено впровадити mobile-first index остаточно, що сталося в середині 2018 року. Які особливості зміненого алгоритму? Його суть є максимально простою. Тепер у пріоритеті будуть саме ті сайти, які пройшли адаптацію під роботу на мобільних гаджетах. Оскільки аудиторія десктопних користувачів тепер у меншості, подібний підхід виглядає більш ніж закономірним рішенням. Спочатку ситуація була протилежною, тому десктопні версії ресурсів демонструвалися першими, але тренди змінилися і компанія вирішила повністю слідувати їм.
Спочатку потрібно пояснити, що Google відмовилися від ідеї створення окремого індексу для того, щоб проводити мобільний пошук. Раніше користувачеві необхідно шукати інформацію в мережі через мобільний пристрій, для чого йому демонструвалися результати пошуку по мобільному індексу. Відповідним чином відбувалося оброблення запитів, зроблених з використанням настільного ПК.
Що змінилося? Тепер, який би пристрій не використовувався людиною, пошукова система Google демонструватиме йому відповіді, які належать тільки мобільному індексу. Тому в пріоритеті виявляються ті ресурси, які пройшли повну оптимізацію під екранну версію смартфонів.
Слід розуміти, що сьогодні склалося неоднозначне розуміння того, чим є мобільний девайс. Тому слід відштовхуватися від гаджетів, які відносить до цієї категорії сама компанія. Можна помітити, що Google не вважають мобільними пристроями планшети, оскільки фахівці відносять ці вироби в окрему категорію. Інтернет-гігант також дає чітке розуміння того, як саме відбуватиметься адаптація під потреби мобільних девайсів.
Так, динамічний показ, який є одним із способів, сьогодні є не найпопулярнішим вибором. Найчастіше власники ресурсів зупиняють свій вибір на адаптивному дизайні або сайтах з піддоменом. Саме адаптивний метод є рекомендованим у компанії Google. Особливістю даної методики є те, що будь-які елементи, що відносяться до інтерфейсу майданчика, можуть бути швидко підлаштовані відповідно до розмірів дисплея користувача. Такий сайт буде однаково якісно відображено на ПК, смартфоні або звичайному телефоні. Такий підхід має й інші переваги:
Правими виявляються і ті, хто вважає, що всі мають дві сторони медалі. Наприклад, користувачі мобільних пристроїв можуть помітити, що їх відтворення контенту супроводжується певними збоями. Причина у тому, що у будь-який дисплей транслюється однаковий контент. Тому перевантаження активними елементами може призводити до того, що процес завантаження в браузері смартфона займатиме дещо більше часу, ніж у випадку з десктопними версіями. Це найважливіша проблема, але надалі вона буде успішно вирішена завдяки розробникам. Інші негативні моменти є переважно смаковщиною.
Цей варіант сьогодні також можливий. Він передбачає створення окремого сайту, наприклад, з використанням допоміжного домену, який забезпечуватиме перегляд сайту з мобільного девайсу. У цьому процес перенаправлення здійснюється ще під час запиту на сервер.
До переваг методу можна віднести такі моменти як можливість адаптації сайту під певний мобільний пристрій. Також можна використовувати при розміщенні інформацію, яка націлена на мобільну або десктопну аудиторію. Результатом стає спрощення завантаження сайту, що обов’язково помітять користувачі. Ключовою проблемою в даному випадку є трудові, і, як наслідок, фінансові витрати. Адже фахівцям доводиться працювати одразу над двома версіями сторінки перед публікацією.
Що в результаті пропонуємо
Що отримуємо у результаті? Ми радимо користуватися адаптивним дизайном, тому що він дозволяє отримати бажану гнучкість. Подібний варіант залишається найкращим вибором, до того ж він передбачає мінімальні витрати при будь-яких розрахунках. Розробникам же потрібно наголошувати саме на тому, наскільки швидко завантажується їх адаптивна версія майданчика. Якщо цей аспект буде врахований, то і отримати бажану аудиторію буде нескладно.
Власникам сайтів, які ще не встигли привести ресурси до необхідного виду, слід кинути на такі роботи всі доступні сили. Майданчик повинен отримати адаптивну або мобільну версію якомога раніше, оскільки від цього залежить її подальше існування. Завантаження ресурсу має відбуватися настільки швидко, наскільки це можливо, тому без комплексної оптимізації обійтися не вдасться. Найкраще користуватися SSL-сертифікатом, так як у Хрома з’явилася особливість позначати http як небезпечний сайт. Подібний нюанс особливо важливий у випадку, коли на сайті передбачено формулу для отримання особистої інформації від користувачів.
Важливі поради щодо юзабіліті
У процесі модернізації сайту важливо приділити увагу інтерактивним елементам:
Підвищення юзабіліті також можливе завдяки використанню різних шрифтів та включенню посилань на групи та канали сайту у соціальних мережах. Користувач повинен легко потрапляти по пункту, що його цікавить, одним натисканням пальця. Шрифти слід вибирати таким чином, щоб користувачеві не довелося вчитуватися в текст. Найкращим вибором стане 16 кегль.
Якщо сторінка використовується для публікації лонгріда, необов’язково демонструвати всю статтю для читача відразу. Можна використовувати активний елемент, за допомогою якого користувач продовжить вивчення статті, якщо вона цікава.
Зверніть увагу і на те, щоб текст розташовувався тільки в межах тієї частини дисплея, яка помітна користувачеві. Наявність горизонтального прокручування є моветоном сьогодні. Довгі сторінки слід доповнювати клавішами для моментального переміщення вгору або вниз сторінки.
Картинки мають бути невеликими, але при натисканні на них має відбуватися масштабування. Тому до якості графіки слід поставитися серйозно. Зазвичай меню розташовується у лівому кутку. Відмінно, якщо вона має вигляд ікон. Не потрібно захаращувати сторінку спливаючими вікнами, які здебільшого асоціюються з рекламою і можуть створити негативне враження. Ще одним моментом є колір, вибраний для шрифтів. Деякі майданчики застосовують сірий шрифт, що відрізняється слабким виділенням на тлі сайту. Подібний підхід може спричинити зниження поведінкової статистики.
Якщо вибрати для сайту адаптивний дизайн, додаткових змін робити не доведеться. Наступні поради відносяться до розробників, які вибирають мобільну версію для свого майданчика. Для початку варто встановити тег link, в атрибуті якого вказано rel=”alternate”. Це дозволить пошуковому роботу швидше виявити контент, який пройшов оптимізацію для девайсів. Сторінка, призначена для користувачів мобільних пристроїв, має містити тег link rel=”canonical”, який посилається на оригінальну сторінку з основної версії сайту.
Інформація, що міститься на сторінці піддомену, має повністю співпадати з десктопним аналогом. Усі сторінки мають містити мета-теги. У випадку, коли ПК-версія сайту відрізняється використанням мікророзмітки, важливо не забути активувати цю функцію для мобільного ресурсу. Для останнього слід створити robots.txt. Пошукова консоль повинна відкривати доступ до ПК та мобільної версії.
Трохи вище була порушена тема того, що сайт після модернізації має ставати максимально продуктивним та швидким. З цією метою можна використати AMP. Ця технологія спеціально розроблена для того, щоб прискорити мобільні сторінки. Сьогодні технологію застосовує не тільки Google, але й низка інших популярних систем:
Розглядаючи AMP докладніше, варто зазначити, що для системи Google застосування технології дозволяє прискорити ранжування, а також досягти моментального завантаження. Процес завантаження відбувається дуже швидко завдяки тому, що всі дані знаходяться в кеш Google, після чого здійснюється їх завантаження на пристрій. До того ж подібні сторінки користуються скороченим HTML, тому їхня питома маса стає меншою. Ранжування сторінок дозволяє зайняти більш високі позиції, якщо порівнювати зі своїми аналогами без використання технології.
Для встановлення мікророзмітки в AMP передбачено використання JSON-LD. Додатковим моментом стає використання зображень для попереднього перегляду, а також написання короткого опису. Усунути небезпеку дублювання дозволяє тег rel=”canonical”, який встановлюють на основній сторінці.
Як бачимо, новий алгоритм пошуку менш страшний, як здається. Важливо лише пам’ятати про те, що мобільні користувачі з кожним роком представляють все більшу аудиторію, тому сайт, який не провів адаптацію або зробив це вкрай погано, почне втрачати користувачів пачками. Щоб зрозуміти, як ресурс буде видно мобільними користувачами, варто провести його тестування особисто. Буде чудово, якщо такі роботи будуть здійснені з використанням кількох смартфонів. Основну увагу потрібно приділити центральній сторінці, але і внутрішні також слід відвідати.
Багато хто сьогодні не може визначитися між адаптивним дизайном та мобільною версією. Якщо ви також перебуваєте в подібній ситуації, краще віддавайте перевагу першому варіанту. Він є оптимальним одразу з кількох причин. На окрему увагу заслуговує технологія AMP. Якщо спочатку її використовували громіздкі портали новин, то сьогодні вона цілком доречна і для інтернет магазинів.
(067) 525-99-99