Яндекс постійно змінює алгоритм ранжування сайтів: відбувається додавання нових функціоналів, забираються баги, додаються фільтри та обмеження. Крім цього, припасування видачі здійснюється таким чином, щоб бути максимально якісним і відповідати запиту. Протягом тривалого часу статистика алгоритмів ранжирування велася лише всередині компанії (точніше сказати, всередині єдиного відділу). Цілком природно, що при різкому оновленні більшість вебмайстрів і користувачів були м’яко кажучи. незадоволені.
У липні 2007 року співробітниками Яндекса вперше було проведено анонсування введення нових алгоритмів. Спочатку всі вони не мали назви, можливості переглянути список змін також не надавалося. Для визначення того, що саме було змінено в алгоритмі Яндекса, люди, які займаються пошуковою оптимізацією сайтів, змушені були займатися експериментами та тестувати видачу. Але у будь-якому аспекті такої роботи можна знайти й позитивні моменти. Багато з експериментуючих оптимізаторів виступали з доповідями на конференціях і писали статті на тему спостережень за роботою оновлених алгоритмів Яндекса, тим самим заробляючи повагу і популярність. За рахунок таких працівників seo-компанії також змогли отримати конкурентну перевагу.
Все це тривало до 2008 року. У цей період Яндекс вперше ввів алгоритм 8 SP1, пообіцявши при цьому надалі називати алгоритми відповідно до назв міст. Щоб освіжити в пам’яті алгоритми ранжирування, давайте поговоримо про кілька міст.
Магадан
У травні 2008 року побачив світ алгоритм, який назвали “Магадан”. У цьому алгоритмі були такі переваги:
– Збільшення числа факторів ранжування в два рази;
– присутність класифікаторів посилань та контенту;
– Удосконалення геокласифікатора;
– Поліпшення швидкості пошуку відповідно до запитів, за якими пошук видає найбільшу кількість документів;
– пом’якшення фільтрації сортування документів для ранжування шляхом збільшення максимально допустимої відстані між словами запиту у документі;
– додавання функції обробки, транслітерації та перекладу абревіатур;
У процесі пошуку, крім слів, вказаних у тексті сторінки, є переклад і транслітерація URL частин. Завдяки даній опції пошукова система розуміє, що слово “mail” означає “пошта”, а абревіатура “bmw” по-російськи звучить як “бмв”
– Удосконалення системи оброблення запитів, що включають велику кількість слів;
– Виконання пошуку текстів, що містять дореволюційну орфографію;
Наприклад, за запитом «кафедра Старого Завіту», пошукова система видасть варіант «Каедра Старого Завіту». Може статися і навпаки. При необхідності пошуку виключно слів, що пишуться згідно з правилами старої орфографії, пошук можна обмежити точною формою слова, взявши його в лапки: “Білий, блідий, бідний, біс”. Більше того, у цьому випадку пошук намагається відрізнити подібні слова від слів українського походження. Якщо Ви вб’єте в пошукову систему українське слово «міністр», то система видасть Вам тільки слово «міністр». Російського варіанта цього слова видано нічого очікувати. Але за необхідності пошуку староросійських слів, що містять символ “i”, (запит “мир”) сучасний російськомовний варіант цього слова (“світ”) буде присутнім.
– Удосконалення чаклуна;
Яндекс докладає всіх зусиль, щоб відповісти на питання, максимально скорочуючи зусилля та час «користувача». При введенні запиту “створити сайт” система відповість: “Створення сайтів у Києві”. Якщо Вас цікавить інше місто, то інформацію Вам покажуть для того міста, в якому Ви знаходитесь. Якщо Ви запитуєте “Олена Колмановська”, відповідь буде приблизно такою: “Олена Колмановська – головний редактор, Яндекс”. Вам також буде надано посилання на прес-портрет, написаний за матеріалами ЗМІ. Подібні підказки звуться “чаклуни”, оскільки завдяки їм починає здаватися, що пошуковик іноді розуміє навіть більше того, що Ви хотіли насправді.
Липень 2008 року – народження другої версії Магадана. Ця версія включає додаткові фактори ранжирування, які можуть врахувати унікальність змісту, належність контенту до порнографічного тощо.
Знахідка
Вереснем 2008 року датується запуск “Знахідки”. Даний алгоритм був відмінним наступним:
– збільшенням якості ранжування при введенні запитів, що містять стоп-слова;
– Впровадженням оновленого підходу до машинного навчання;
– Розширенням словників “Яндекс”;
З введенням «Знахідки» у словниках можна виявити словосполучення, роздільне написання яких має той самий зміст, що й злите (при введенні запиту «авто ваз» система видасть також сторінки, що містять слово автоваз).
Усі оптимізатори стверджують, що робота старих доменів – на порядок вища за роботу нових. Отже, попит на старі домени зростає. Ставлення «Яндекса» до сайтів, які постійно змінюють контент батьківського вікна шляхом «перенаправлення» на інші ресурси – не дуже хороше.
Арзамас (Анадир)
У квітні 2009 року «Я
(067) 525-99-99