Приголомшливі результати показало дослідження італійського професора Марко – близько 46% передплатників корпоративних облікових записів сервісу мікроблогів Twitter становлять боти.
З метою відрізнити реальних користувачів від ботів під час дослідження були проаналізовані фіди 39 міжнародних та італійських брендів, включно @DellOutlet, @BlackBerry, @CocaCola, @IKEAITALIA та @VodafoneIT. В основі моніторингу – он-лайн поведінка передплатників.
Разом з тим, у своєму висновку Калзоларі наголосив, що кількість передплатників вже не є достовірним індикатором популярності користувача Twitter, і надалі не може розглядатися окремо від якісної інформації.
Вибірку з 10 тис. передплатників було проаналізовано для кожного бренду. З цього числа у випадковому порядку відбиралися облікові записи, для яких аналізувалися 2 класи параметрів поведінки користувача, за якими і визначалося – людина він або бот. Так, серед таких факторів враховувалися: використання різних Twitter клієнтів, профіль із зазначеним ім’ям, фізичною адресою, фотографією, а також дотримання пунктуації у своїх повідомленнях.
Як вважають дослідники, безпосередньо компанії не можуть нести всю відповідальність за появу великої кількості брехливих передплатників, оскільки веденням PR-заходів у соціальних мережах найчастіше займаються треті особи.
За словами представників компанії Vodafone Italia, одного з брендів-учасників дослідження, вони ніколи не оцінювали активність у соцмережах за кількістю передплатників, тут застосовував параметри, які свідчили про рівень взаємодії з аудиторією користувача. Разом з тим, за результатами дослідження, близько 39% передплатників @VodafoneIT – імовірно боти.