Просування магазину є спрямованим процесом, результат якого полягає у прирості відвідуваності, а також конверсії. Усе це має спричинити підвищення прибутку під час торгівлі в мережі. Якщо магазин тільки планується відкривати або він працює порівняно недавно, то у його власника обов’язково виникне бажання зрозуміти, як правильно організувати просування для нарощування ефективності майданчика. Дана публікація створена спеціально для того, щоб дати пряму та точну відповідь на подібне запитання. Ознайомившись із нею, стає зрозумілою послідовність дій, коли він можна виключити серйозні помилки, що впливають всю подальшу роботу магазину.
У рамках статті буде надано основну інформацію, яка дозволить зрозуміти, якою має бути стратегія власника магазину, який бажає досягти успіху в умовах постійної конкуренції. Ми постаралися дати відповіді на всі популярні питання, які цікавлять читачів:
Для зручності статті будуть розглянуті обидва варіанти просування – самостійно або за допомогою професіоналів. Якщо завдання покладаються на фахівців, то подібне рішення потенційно дасть сайту максимум вигоди. В іншому випадку доведеться звалити всю ношу на власні плечі, а будь-які помилки не буде кому помітити і грамотно виправити. Останній варіант є популярним, але тут є свої нюанси. Наприклад, багато завдань, з якими доведеться мати справу, будуть передані на аутсорс. Потрібний позаштатний програміст або копірайтер, а в подальшому, як мінімум, для консультацій може стати у нагоді і фахівець, який професійно займається рекламою.
Як розкрутити магазин? Послідовність дій може бути приблизно так:
Всі ці моменти відіграють ключову роль і від них залежатиме 90 відсотків успіху компанії. Перші замовлення забезпечуються лише цими пунктами, доки сайт не отримав лояльну аудиторію з прямими відвідуваннями ресурсу. Якщо в процесі підготовки було вирішено скористатися послугами спеціалістів, то важливо розуміти, як правильно знайти потрібну компанію, а в яких випадках краще скористатися послугами фрілансерів.
Використання прайс-агрегаторів
Додати власний ресурс на подібні майданчики слід практично відразу після того, як буде створено сам магазин. Важливим моментом стане налагодження контактів із ключовими агрегаторами, завдяки яким перші замовлення з’являться у найкоротші терміни. Сьогодні лише в Україні існує понад два десятки подібних майданчиків. Потрібно розуміти, що використання всіх їх є марнуванням часу. Тим не менш, вибрати і додатись до п’яти прайс-агрегаторів буде завданням мінімум. Алгоритм додавання досить простий, а впоратися з подібними роботами можна дуже швидко:
Деяким нюансам тут варто приділити додаткову увагу. Зокрема, при завантаженні краще вибирати продукцію, на яку діє конкуренція. Унікальний товар, якого немає на ринку, агрегаторів не потребує. Тому цей пункт діє лише щодо тих товарів, які мають масового споживача.
Контекстна реклама під час просування
Завдяки цьому інструменту, власник сайту зможе дуже швидко отримати відповідь на питання про те, чи продає інтернет-магазин взагалі. Якщо результат буде позитивним, потрібно розібратися, наскільки добре він забезпечує продажі. Перший запуск рекламної кампанії в Adwords створено для того, щоб зібрати подібні відомості. Тут, як і скрізь, є два варіанти дій: самостійний чи за допомогою спеціалістів.
Перший алгоритм краще використовувати для тих, хто має досвід роботи в Google Adwords. Якщо ж подібних знань немає взагалі, то подібне рішення навряд чи буде вигідним для користувача, а при гіршому розвитку подій може стати причиною серйозних грошових втрат. Багато експертів відзначають, що самостійне настроювання призводить до зливу коштів у нікуди, в результаті непогані магазини з потенціалом доводиться закривати. Одноразове налаштування кампанії має прийнятну ціну, тому краще не ризикувати та довірити подібне питання професійній компанії. До того ж, проходження курсів для вивчення всіх тонкощів займе кілька місяців, які краще витратити на отримання перших замовлень та налагодження працездатності всіх структурних елементів сайту.
У процесі співпраці з майстрами послідовність дій буде такою. Для початку потрібно знайти студію, яка пропонує повний комплекс послуг та встановлює доступні ціни. Далі можна переступати до постановки ТЗ, під час розробки якого слід поставити пріоритет ключові запити, які зараз користуються особливим попитом. При виборі цих «гарячих» позицій потрібно відштовхуватися від наявності на складі чи постачальників, і навіть від ціни. Рекламувати товар, який є дешевшим у конкурентів, означає зробити рекламу їм, а не власному магазину.
Коли всі подібні моменти будуть враховані, залишається лише дочекатися запуску кампанії, в процесі якої приріст складатиме близько 2-3 тисяч переходів за тиждень. Такої кількості буде цілком достатньо, щоб отримати інформацію про середню ціну переходу та середні показники конверсії. Останнє значення зазвичай представлено у відсотках. Якщо цей показник – до 1,5 відсотків, то це погано, якщо знаходиться в межах цієї цифри, це вже нормально, але прагнути потрібно до 3 відсотків.
Перед тим як користуватися послугами, пов’язаними з налаштуванням контекстних оголошень, слід звернутися до підрядника та уточнити можливість отримання аналітичної інформації. На її підставі можна ухвалити наступні рішення про те, у якому напрямку слід рухатися. Багато успішних власників довіряли проведення першого запуску реклами професіоналам, тому їх досвід найкраще використовувати, адже небезпека провалу на цьому етапі дуже висока.
Також слід зібрати всю необхідну інформацію та правильно розпорядитися нею, щоб забезпечити необхідну ефективність у подальшому. Якщо старт був успішний, а конверсія на оплату склала не менше 1,5 відсотків, слід продовжувати роботу з Adwords. Якщо ж старт показує повний провал і навіть не вдалося повернути витрачені кошти, слід приділити увагу двом моментам: криворукості фахівців-рекламників, а також власному сайту, наприклад, юзабіліті та прайс-листу.
SEO-оптимізація магазину
Шанси досягти успіху сьогодні дуже високі, якщо сайт пройшов оптимізацію та готовий до свого запуску. Впоратися із завданнями можна як своїми руками, так і найнявши для подібних робіт досвідченого сеошника. Зупиняючи увагу першому випадку, слід пам’ятати, що це залежить від наявності знань. Якщо їх немає зовсім, то спочатку потрібно почитати відповідну літературу, в якій все докладно викладено. Не зайвим буде оформити заявку на участь у найближчих курсах із SEO-розкрутки магазинів. Чому це так важливо? Тому що важко забезпечити контроль над процесами, перебіг яких залишається за межею розуміння. Але навіть у тому випадку, якщо роботами займатиметься штатний фахівець із достатнім досвідом, власнику ресурсу буде потрібний початковий рівень знань, щоб зуміти розібратися у всіх нюансах його діяльності.
Після проходження курсів та вивчення відповідної літератури вам стане зрозуміло – для просування SEO відіграє ключову роль, а сам процес нерозривно пов’язаний із ключовими словами. Якщо говорити простіше, то подібна оптимізація дозволяє ПС Google та іншим пошуковим системам зрозуміти, які запити відповідають вашому сайту, коли його краще показувати користувачеві. Алгоритм дій, спрощений до краю, прийматиме таку форму:
Технічним аспектом буде створення мета-тегів, а також робота над помилками, які раніше знижували ефективність роботи ресурсу. Рекомендовано впровадити Webmaster Tools від компанії Google, але для подібних робіт потрібна допомога програміста. Для того, щоб в результаті дійти бажаного результату, доведеться вивчити величезну кількість статей, а також відвідувати лекції, для чого потрібно мати в запасі місяці. Відразу варто зазначити, що без цих аспектів самостійне просування буде недоступним – перевірено на особистому досвіді. Даний спосіб краще використовувати у тому випадку, коли власник вже має хоча б мінімальний досвід. Інакше зберігаються досить високі ризики того, що зрештою ви вирішите, що оптимізація «не моє», а кілька місяців і сотні доларів на навчання підуть у трубу.
Натомість можна скористатися послугами підрядника, який вже володіє командою фахівців, готових приступити до робіт негайно. Для цього можна звернутися до компанії, що пропонує комплексну розробку, фрілансер або найманого працівника. Найкращим вибором стане делегація своїх обов’язків групі спеціалістів. У першому випадку, як було зазначено, роботами з оптимізації займається студія. Тут потрібно знайти виконавця і прийти до загального розуміння того, як мають бути проведені роботи, якою буде їхня вартість. Тільки після цього можна ставити ТЗ і чекати на його виконання. Коли всі завдання будуть виконані, потрібно перевірити. Для цього ми знову шукаємо спеціаліста, наприклад фрілансера, який перевірить правильність виконаних робіт.
Навіщо це взагалі потрібно? Якщо не проходити курси та не читати відповідні книги, то звідки у власника магазину знатимуться про те, яким має бути правильно оптимізований сайт? В цьому випадку краще скористатися послугами спеціаліста, який проведе аудит. Результатом стане отримання інформації про будь-які серйозні помилки, які вже не можна списати на брак бюджету чи короткі терміни роботи. Підготувавши перелік претензій, можна вирушати до студії, щоб її фахівці завершили розпочате, як належить.
Тут є кілька моментів. Насамперед, список помилок створено не для того, щоб посваритися з обраною раніше студією або вибити додаткові безкоштовні послуги. Він призначений для виправлення реальних проблем. При цьому аудитор має надати розгорнуті коментарі до кожної проблеми, щоб оптимізатор точно зрозумів, що від нього вимагається. Також акцентуємо увагу на тому, що знайти помилки за бажання можна в будь-якій роботі, тому це нормально. Не треба одразу думати, ніби студія халтурить. Щоб не довелося затягувати роботи, краще співпрацювати з компаніями, до яких зверталися друзі – власники сайтів.
Якщо такий варіант справді є, не варто будувати невиправдані надії на те, що рекомендовані майстри зроблять все у кращому вигляді. Більш важливим буде отримати інформацію про реальні результати, які продемонструвала компанія в процесі роботи, наприклад, тривалість оптимізації та приріст трафіку. Єдине, що потрібно пам’ятати, це пропорційність обсягу робіт. Адже в друга міг бути невеликий кулінарний сайт, а у вас – об’ємний магазин домашньої електроніки, внаслідок чого для них будуть потрібні зовсім різні підходи, терміни роботи та бюджети.
Оптимізація за допомогою фрілансерів
Якщо використовувати послуги фрілансера, то тут буде кілька важливих моментів, що відрізняють подібний підхід від співпраці зі студією. Йдеться про те, що фрілансеру давати подібне завдання варто тоді, коли бюджет мінімальний, і на роботу команди немає грошей. Варто враховувати, що він працює один, тому може затягнути термін здачі. Також слід постаратися знайти такого фахівця, який погоджується на укладення контракту, що дозволить зробити співпрацю безпечною.
Обов’язково потрібно приділити увагу тим сайтам, які пройшли оптимізацію фрілансерами раніше. Якщо є час, то не потрібно лінуватися і зателефонувати кільком власникам магазинів, які працювали з фрілансером. Це дозволить зрозуміти, наскільки він пунктуальний, конфліктний та професійний у своїй роботі. Вартість оптимізації, проведеної фрілансером, є цілком доступною.
Співпраця зі штатним спеціалістом
Останній варіант полягає в тому, щоб прийняти на роботу фахівця, який добре знатиметься на поставлених завданнях. Такий найманець сеошник повинен бути досвідченим, а також мати хороші рекомендації. Але його вартість може становити до 1000 доларів на місяць, що робить таку співпрацю досить накладною. Великі проекти, в яких бюджет достатній для такого варіанта, припускають пошук спеціаліста на відповідних сайтах.
Але навіть якщо доступний бюджет, наприклад, лише 400-500 доларів, то не варто одразу відмовлятися від такого варіанту. Наприклад, нормальний сеошник може погодитись на таку суму на місяць, якщо роботодавець закриватиме очі на його підробіток у робочий час. Наприклад, коли основний обсяг робіт завершено, то найманий працівник братиме на себе завдання сторонніх клієнтів і виконувати їх прямо в офісі. Природно, коли виникає потреба терміново вирішити проблему, він займеться нею, а потім повернеться до стороннього замовлення. Якщо подібний варіант влаштовує, можна сміливо шукати сеошника в штат.
Важливим аспектом залишається збільшення маси посилань, без чого неможливо досягти бажаних результатів. Після того як ресурс пройшов внутрішню оптимізацію з урахуванням ключових запитів, необхідно забезпечити його просування в обраній ніші, щоб майданчик став актуальнішим за сайти конкурентів. З цією метою виконують зовнішню оптимізацію. Процедура передбачає покупку зовнішніх посилань. Інші ресурси, які відноситимуться до обраного сегменту, повинні посилатися на ваш ресурс, що дозволить підвищити відразу кілька показників інтернет-магазину, а головне, наростити відвідуваність та рівень продажів.
Зараз ми торкнемося основних аспектів набору маси посилань, а батьком поговоримо про те, як правильно вибирати посилання для власного магазину. Схема, про яку йтиметься, використовується багатьма професіоналами, що доводить її успішність та ефективність. Для початку варто постаратися викреслити з голови все, що накопичилося про посилання раніше. Ключовим аспектом, від якого ми відштовхуватимемося, є стаття. Вона має бути унікальною, ця вимога повинна враховуватися за будь-яких обставин. Посилання має знаходитися тільки в тій статті, яка релевантна сайту, на який вона посилається. Стаття повинна писатися від імені магазину або бути коротким оглядом самого майданчика.
Далі можна переходити до відсоткового співвідношення між безанкорними та анкорними посиланнями. Перших має бути близько 4/5, тоді як анкорних приблизно 1/5. При цьому переважна більшість з них повинні наводити користувача на велику сторінку. Як побудувати роботу, пов’язану з нарощуванням посилань у магазин так, щоб це було справді ефективно? Для цього слід надіслати вибраній студії SEO-повідомлення, в якому буде вказано прохання розрахувати ціну створення статей для вашого магазину. Спочатку можна зосередитись лише на головній сторінці, що полегшить завдання. Співвідношення за анкорними та безанкорними посиланнями зазначено вище.
Сайти, на яких будуть розміщені посилання, мають відповідати високим вимогам. Так вони повинні отримати PR 1 або вище, а також не повинні стикатися з впливом фільтрів. План на рекламну кампанію можна встановити приблизно наступний (по місяцях):
І так наростає до сотні. Після кожного місяця компанія має надати звіт про виконану роботу, на підставі якого можна буде зробити висновок щодо ефективності використання бюджету. Звичайно, платити доведеться заздалегідь. Якщо ж працювати вирішено з фрілансером чи штатним співробітником, то подібне ТЗ слід ставити їм, а не студії оптимізації. Орієнтовна вартість однієї статті з посиланням на сайт, рівень якого нас цікавить, становитиме до 15 доларів. За бажання всі роботи можна виконати самотужки. Для цього достатньо перейти на веб-сайт miralinks або будь-якої іншої біржі посилань, розібратися в особливостях якого буде не хибно. Це дозволить встановлювати вимоги до посилань та стежити за їх виконанням у ручному режимі.
Також можна знайти фахівця, який готуватиме статті перед публікацією, щоб не довелося довго сперечатися з веб-майстром, якщо якість розміщення чимось не влаштовує. Роблячи висновки з даного пункту, можна відзначити, що найпростішим рішенням для компанії буде співпраця зі студією, яка професійно займається такими питаннями. У той же час при самостійному розміщенні можна заощадити близько 50 відсотків суми, необхідної для такого завдання. Обов’язковим моментом є виконання вимог, які пред’являються розміщення посилань.
Маркетинг у соціальних мережах
Даному аспекту багато хто приділяє недостатньо уваги, що в результаті стає джерелом проблем для їх ресурсів. Насправді SMM залишається дуже важливим фактором. Така реклама необхідна тоді, коли контекстні оголошення працюють на повну потужність, а сайт пройшов внутрішню та зовнішню оптимізацію. Для багатьох компаній просування у соціальних мережах виступає ключовим джерелом конверсії для сайту.
Потрібно відзначити, що головні соцмережі, які користуються великою популярністю сьогодні, регулярно змінюють власні умови та інструменти реклами у пошуках відповідної стратегії. Тому не потрібно дивуватися з того, що вказані в гайдах інструкції не збігаються з дійсністю. Розібратися в цих інструментах не складніше, ніж особливостях біржі посилань, тому при бажанні завдання можна виконати особисто. Якщо ж часу немає, то завжди можна звернутися до професіоналів, які виконають одноразове налаштування реклами. Для цього потрібно близько 100 доларів.
Ефективність маркетингу соціальних мереж залежить від багатьох чинників. В середньому, за мільйон показів об’яв можна отримати близько 100 заявок. На оплату такої кількості показів потрібно приблизно 20 доларів, що вкотре показує ефективність методу. Допустимо, ви займаєтеся магазином одягу. Тоді обов’язковим моментом стане створення інстаграм-каналу, який буде основним інструментом залучення покупців. Правильний підхід до питання забезпечить результатами, що приємно здивують кожного.
(067) 525-99-99